• 03-7544666
  • דף הבית
  • התקנה ראשונית
  • מהי חתימה אלקטרונית?
    • הנפקת תעודה
      • תהליך הנפקה
      • נהלי הנפקה-CPS
      • אבטחת התעודה
      • כתב אחריות
      • תעודות בטלות (CRL)
    • מי אנחנו
      • פרופיל חברה
      • מסמכי חברה
      • כתבו עלינו
    • רקע
    • מהי חתימה אלקטרונית?
    • מהו גורם מאשר ולמה אני צריך אותו?
    • יתרונות החתימה הדיגיטלית
    • מהי תעודה אלקטרונית?
    • שיטת הצפנה
    • משלוח חשבוניות ממוחשבות במייל
    • סריקת מסמכים וארכיב דיגיטלי-הוראות ניהול ספרים
    • כיצד לוודא שהחשבונית במייל שלי תקינה וחוקית
  • תוכנות
    • תוכנת חתימה לעורכי דין (נט המשפט) – PID SignIT
    • התקנה ראשונית ללקוחות ממשל זמין ומשהב”ט
    • תוכנת החתימה לאדריכלים
    • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
    • התקנת קורא כרטיסים
    • תוכנת חיתום מסמכים (pid printer)
    • תוסף (Add-On) לחתימה מרובת מסמכים (PID-printerB)
  • תמיכה
    • סיוע מרחוק
    • התחברות לאתר 150
    • בדיקת כרטיס חכם באופן מקוון
    • עדכון אישור מהימן (Root Certificate) של פרסונל איי.די.
    • אתרים בהם נעשה שימוש בחתימה
    • טופס בקשה לשחרור מנעילה
    • טופס ביטול תעודה
    • תעודות להורדה
  • פרויקטים
    • עיריית תל אביב
      • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
      • קישור למסמך הנחיות לעורך הבקשה
    • נט המשפט
      • התקנה של נט המשפט
      • מהי מערכת נט המשפט
      • רישום לאתר נט המשפט
      • יישומון נט המשפט במכשירי אנדרואיד
  • צור קשר
  • דף הבית
  • התקנה ראשונית
  • מהי חתימה אלקטרונית?
    • הנפקת תעודה
      • תהליך הנפקה
      • נהלי הנפקה-CPS
      • אבטחת התעודה
      • כתב אחריות
      • תעודות בטלות (CRL)
    • מי אנחנו
      • פרופיל חברה
      • מסמכי חברה
      • כתבו עלינו
    • רקע
    • מהי חתימה אלקטרונית?
    • מהו גורם מאשר ולמה אני צריך אותו?
    • יתרונות החתימה הדיגיטלית
    • מהי תעודה אלקטרונית?
    • שיטת הצפנה
    • משלוח חשבוניות ממוחשבות במייל
    • סריקת מסמכים וארכיב דיגיטלי-הוראות ניהול ספרים
    • כיצד לוודא שהחשבונית במייל שלי תקינה וחוקית
  • תוכנות
    • תוכנת חתימה לעורכי דין (נט המשפט) – PID SignIT
    • התקנה ראשונית ללקוחות ממשל זמין ומשהב”ט
    • תוכנת החתימה לאדריכלים
    • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
    • התקנת קורא כרטיסים
    • תוכנת חיתום מסמכים (pid printer)
    • תוסף (Add-On) לחתימה מרובת מסמכים (PID-printerB)
  • תמיכה
    • סיוע מרחוק
    • התחברות לאתר 150
    • בדיקת כרטיס חכם באופן מקוון
    • עדכון אישור מהימן (Root Certificate) של פרסונל איי.די.
    • אתרים בהם נעשה שימוש בחתימה
    • טופס בקשה לשחרור מנעילה
    • טופס ביטול תעודה
    • תעודות להורדה
  • פרויקטים
    • עיריית תל אביב
      • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
      • קישור למסמך הנחיות לעורך הבקשה
    • נט המשפט
      • התקנה של נט המשפט
      • מהי מערכת נט המשפט
      • רישום לאתר נט המשפט
      • יישומון נט המשפט במכשירי אנדרואיד
  • צור קשר
  • 03-7544666
פרסונל איי.די.
  • דף הבית
  • התקנה ראשונית
  • מהי חתימה אלקטרונית?
    • הנפקת תעודה
      • תהליך הנפקה
      • נהלי הנפקה-CPS
      • אבטחת התעודה
      • כתב אחריות
      • תעודות בטלות (CRL)
    • מי אנחנו
      • פרופיל חברה
      • מסמכי חברה
      • כתבו עלינו
    • רקע
    • מהי חתימה אלקטרונית?
    • מהו גורם מאשר ולמה אני צריך אותו?
    • יתרונות החתימה הדיגיטלית
    • מהי תעודה אלקטרונית?
    • שיטת הצפנה
    • משלוח חשבוניות ממוחשבות במייל
    • סריקת מסמכים וארכיב דיגיטלי-הוראות ניהול ספרים
    • כיצד לוודא שהחשבונית במייל שלי תקינה וחוקית
  • תוכנות
    • תוכנת חתימה לעורכי דין (נט המשפט) – PID SignIT
    • התקנה ראשונית ללקוחות ממשל זמין ומשהב”ט
    • תוכנת החתימה לאדריכלים
    • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
    • התקנת קורא כרטיסים
    • תוכנת חיתום מסמכים (pid printer)
    • תוסף (Add-On) לחתימה מרובת מסמכים (PID-printerB)
  • תמיכה
    • סיוע מרחוק
    • התחברות לאתר 150
    • בדיקת כרטיס חכם באופן מקוון
    • עדכון אישור מהימן (Root Certificate) של פרסונל איי.די.
    • אתרים בהם נעשה שימוש בחתימה
    • טופס בקשה לשחרור מנעילה
    • טופס ביטול תעודה
    • תעודות להורדה
  • פרויקטים
    • עיריית תל אביב
      • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
      • קישור למסמך הנחיות לעורך הבקשה
    • נט המשפט
      • התקנה של נט המשפט
      • מהי מערכת נט המשפט
      • רישום לאתר נט המשפט
      • יישומון נט המשפט במכשירי אנדרואיד
  • צור קשר
  • דף הבית
  • התקנה ראשונית
  • מהי חתימה אלקטרונית?
    • הנפקת תעודה
      • תהליך הנפקה
      • נהלי הנפקה-CPS
      • אבטחת התעודה
      • כתב אחריות
      • תעודות בטלות (CRL)
    • מי אנחנו
      • פרופיל חברה
      • מסמכי חברה
      • כתבו עלינו
    • רקע
    • מהי חתימה אלקטרונית?
    • מהו גורם מאשר ולמה אני צריך אותו?
    • יתרונות החתימה הדיגיטלית
    • מהי תעודה אלקטרונית?
    • שיטת הצפנה
    • משלוח חשבוניות ממוחשבות במייל
    • סריקת מסמכים וארכיב דיגיטלי-הוראות ניהול ספרים
    • כיצד לוודא שהחשבונית במייל שלי תקינה וחוקית
  • תוכנות
    • תוכנת חתימה לעורכי דין (נט המשפט) – PID SignIT
    • התקנה ראשונית ללקוחות ממשל זמין ומשהב”ט
    • תוכנת החתימה לאדריכלים
    • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
    • התקנת קורא כרטיסים
    • תוכנת חיתום מסמכים (pid printer)
    • תוסף (Add-On) לחתימה מרובת מסמכים (PID-printerB)
  • תמיכה
    • סיוע מרחוק
    • התחברות לאתר 150
    • בדיקת כרטיס חכם באופן מקוון
    • עדכון אישור מהימן (Root Certificate) של פרסונל איי.די.
    • אתרים בהם נעשה שימוש בחתימה
    • טופס בקשה לשחרור מנעילה
    • טופס ביטול תעודה
    • תעודות להורדה
  • פרויקטים
    • עיריית תל אביב
      • חתימה לאדריכלים-עיריית תל אביב
      • קישור למסמך הנחיות לעורך הבקשה
    • נט המשפט
      • התקנה של נט המשפט
      • מהי מערכת נט המשפט
      • רישום לאתר נט המשפט
      • יישומון נט המשפט במכשירי אנדרואיד
  • צור קשר

כיצד לוודא שהחשבונית במייל שלי תקינה וחוקית

שליחת חשבוניות חתומות בחתימה אלקטרונית במייל – כיצד לעשות זאת נכון

הטרנד הירוק ששוטף את כולנו והרצון הקולקטיבי של כולנו להציל את כדור הארץ ובפרט את יערות הגשם ולחסוך בנייר מביא אותנו לחפש פתרונות שמבטלים את הצורך בנייר. במאמר זה נדון רק בחשבוניות (מכלל האפשריות הקיימות).

המדינה הקדימה את כולנו וכבר משנת 2004, איפשר החוק הישראלי משלוח חשבוניות מס, חשבוניות זיכוי וקבלות באמצעות המייל, כקבצים חתומים בחתימה אלקטרונית מאושרת או מאובטחת. אבל, רק בשנים האחרונות ממש, מתחיל המגזר הפרטי להשתמש בהטבה שנתן המחוקק (ראו פרסומות של חברת הלווין יס, תשדיר שירות שמשודר ברדיו אקו FM99 , דפי החשבון של חברות כרטיסי האשראי ועוד רבים אחרים). הדבר שמשותף לכולם הוא, שמדובר בארגונים גדולים ועתירי ממון. המגזר של החברות הקטנות טרם יישם הטבה זו, שכן מערכות החיתום בחתימה אלקטרונית היו יקרות מידי ולא איפשרו ROI .

בשנה האחרונה, נכנסו שחקנים רבים לתחום פתרונות החתימה אלקטרונית על חשבוניות ושליחתן במייל, מערכות על בסיס תשלום חודשי או שנתי ללא צורך בהשקעה ראשונית או השקעה ראשונית שולית, מערכות שגובות על פי השימוש, בדרך כלל לחברות שכמות החשבוניות שלהן גדולה, ומערכות ברכישה. לשם גילוי נאות, חברת פרסונל איי. די, החברה אותה אני מייצג מוכרת מערכות כאלה.

הפתרונות המוצעים בשוק רבים ומגוונים, חלקם עומדים בדרישות החוק וחלקם לא. רבות מהטעויות נוצרו מתוך בורות וחוסר הבנה וחלק על מנת להציע מוצר זול. אבל לפני שניכנס להטעיות והטעויות הנפוצות, אנסה להוביל אתכם במבוך התקנות והפרשנויות על מנת שנוכל להבין על מה מדובר.

הבסיס החוקי

הבסיס החוקי לכל היישומים של חתימה אלקטרונית מאושרת או מאובטחת הוא חוק חתימה אלקטרונית התשס”א 2001

החוק מורה על כך שמסר אלקטרוני החתום בחתימה אלקטרונית מאובטחת, יהיה קביל בכל הליך משפטי ויהווה ראיה לכאורה לכך –

  1.    שהחתימה היא של בעל אמצעי החתימה
  2. שהמסר האלקטרוני הוא זה שנחתם על ידי בעל אמצעי החתימה

הדגש פה הוא על המילה לכאורה, אך זה נושא למאמר נפרד לחלוטין בשל מורכבות הנושא.

הרובד הבא בחקיקה היה עדכון הוראת מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות) שהגדיר מהו מסמך ממחושב: “מסמך ממוחשב” – מסמך שמתקיים בו כל אחד מאלה:

(1) הוא נוצר, נשלח, נקלט, נראה ונשמר באמצעים ממוחשבים.

(2) הוא חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת או בחתימה אלקטרונית מאובטחת, של עורך התיעוד, בתקנה זו גם הוגדרו אילו מסמכים מותר שיהיו מסמכים ממוחשבים.

לדוגמא: תעודת משלוח חייב להיות מקור בנייר ולא ניתן להפכו למסמך ממוחשב.

בנוסף, ההוראה מפרטת את הדרישות המוטלות על שולח המסמך הממוחשב וכן על הדרישות המוטלות על מקבל המסמך.

הדרישות המקדימות מהשולח

     1. חברה שמעוניינת לשלוח מסמכים ממוחשבים תודיע בדואר רשום לפקיד השומה בו מתנהל תיקה

     2. תנאי מקדים נוסף לשליחת מסמכים ממוחשבים, הוא קבלת הסכמה מהלקוח שאליו רוצים להעביר את המסמך הממוחשב טרם שליחת המסמך הממוחשב הראשון. הסכמה זו צריכה להיות בכתב או באופן ממוחשב

     3. החברה השולחת תשמור את כל מסמכי ההסכמה כחלק בלתי נפרד ממערכת החשבונות שלה

הדרישות מהמקבל ליישום תקין של התקנה

עד כה פירטנו את הדרישות החלות על הצד השולח ואת התנאים שחלים על מנת שמסמך יוכר כמסמך ממוחשב אבל בזה לא תם הסיפור. מה לגבי האחריות של מקבל המסמך? הרי גם הוא צד בעסקה. מסמכים ממוחשבים יוכרו כתיעוד חוץ, כאשר הם נשלחו כמסמך ממוחשב והמקבל קיים את הדרישות המוטלות עליו. על מנת שנוכל להתחיל להבין את הדרישות ממקבל המסמך, נסביר מה זה בכלל תיעוד חוץ.

תיעוד חוץ – רישום בגין פעולה, שנתקבל על ידי הנישום או מטעמו מגורם חוץ, ואולם אם נשלח או נקלט באמצעות מחשב רישום שהוא מסמך ממוחשב בלבד.” על מנת לפשט את העניין, תיעוד חוץ של מסמכים ממוחשבים זה אמצעי אחסון ממוחשב המאפשר איתור התיעוד. לדוגמא, תיקיה שמכילה קבצים שנשמרו באופן סיסטמתי, למשל: שמות הקבצים יהיו מספר החשבונית ושם העוסק ששלח את החשבונית החתומה בחתימה אלקטרונית, כך שבמקרה של ביקורת ניתן יהיה לשלוף את הקובץ בקלות.

עכשיו, כשאנו יודעים מה זה תיעוד חוץ ,מה שנשאר לנו לגלות הוא מהן הדרישות שמוטלות על המקבל:

  1. וידא כי המסמך מקיים את כל הדרישות שבהגדרת מסמך ממוחשב: הוא בצורה דיגיטאלית, חתום בחתימה אלקטרונית של השולח בלבד (הסבר יגיע בהמשך).
  2. שמירה של המסמך הממוחשב – שמירת המסמך תיעשה בצורה המקורית בה נשלח, כלומר – על גבי אמצעי אחסון ממוחשבים. חובה לשמור את המסמך כשהוא חתום בחתימות האלקטרוניות בהן נחתם. השמירה של המסמך הממוחשב אצל הלקוח צריכה להיעשותבתיק תיעוד החוץ הממוחשב.

עכשיו, כשהבנו מה הדרישות ממקבלי החשבוניות , אנו מבינים מדוע המחוקק דרש לקבל את האישור שלנו על קבלת מסמך ממוחשב טרם שליחת המסמך הראשון.

אז במה לבחור – חתימה אלקטרונית מאושרת או מאובטחת?

השלב הבא בתהליך הוא להחליט באיזו חתימה להשתמש – חתימה אלקטרונית מאובטחת או חתימה אלקטרונית מאושרת שהונפקה ע”י גורם מאשר? הרי המחוקק מאפשר לנו להשתמש במקרה זה גם בחתימה אלקטרונית מאובטחת, שהינה נחותה מחתימה אלקטרונית מאושרת. ואכן, במידה ומחליטים על שימוש בחתימה אלקטרונית מאושרת שהונפקה ע”י גורם מאשר, לא חלה כל מגבלה על שולח המסמך הממוחשב או על מקבלו. לעומת זאת, כאשר משתמשים בחתימה אלקטרונית מאובטחת חלה מגבלה על צורת התשלום:

        א.  כרטיס אשראי – בעל כרטיס האשראי חייב להיות זהה ללקוח כפי שהוא מופיע בחשבונית

        ב.  שיק לא סחיר ע”ש החברה/הלקוח כפי שמופיע בחשבונית שנשלחה, לפקודת הנישום בלבד

        ג.  העברה בנקאית ישירה מחשבון הבנק של החברה/הלקוח כפי שמופיע בחשבונית שנשלחה לחשבון הבנק של הנישום.

מגבלות אלו, באו לגשר על הפער בין התעודה האלקטרונית המאובטחת, שכפי שאמרתי, הינה נחותה מהחתימה האלקטרונית המאושרת. הגישור הוא בכך, שהתשלום חייב להיות בתצורה שבה יוכלו לעקוב אחר התשלום מחשבונו של המקבל (הישות שאליה נשלחה החשבונית) לשולח החשבונית ליישות כפי שמוגדרת בחשבונית בלבד ובכך לנסות ולצמצם כמה שאפשר את נושא חוסר הוודאות של זהות החותם בחתימה אלקטרונית מאובטחת.

היות ואין אנו יודעים מראש כיצד יבוצע התשלום, השימוש בחתימה מאובטחת עלול להעמיד את הנישום בפני עברות של ניהול ספרים רק מעצם קבלת תשלום באופן שנוגד את ההוראות, היות ואני לא מכיר עסק אחד בישראל שיחזיר ללקוח שלו את התשלום על מנת שישלח אותו בדרך שמס הכנסה מחייב אותנו במקרה זה… כך שהדרך היחידה להימנע מעברות אלו הוא שימוש בחתימה אלקטרונית מאושרת שהונפקה ע”י גורם מאשר.

ועכשיו, לנושא שלשמו התכנסנו – מה הדרך הנכונה או לייתר דיוק מה לא

עכשיו, כשאנו מבינים את דרישות החוק וכוונת המחוקק, בואו נבחן את היישומים הקיימים והפעולות שמבוצעות על ידינו, כשולחי מסמכים ממוחשבים וכמקבלי מסמכים ממוחשבים ומהן הטעויות הנפוצות.

1. פתרונות קיימים רבים בעצם רק שולחים חשבוניות כמסמךPDF ללקוחות שלנו במייל – מסמך זה אינו עונה על הדרישה של מסמך ממוחשב היות והוא אינו חתום בחתימה אלקטרונית כלל, לא מאושרת ולא מאובטחת ולכן לא יהיה קביל. במקרה כזה גם שולח המסמך עובר על תקנות מס הכנסה וגרוע מזה, אנו מכשילים את הלקוחות שלנו שמקבלים את החשבונית שלכאורה היא מסמך ממוחשב.

2. קבלת מייל חתום בחתימה מאובטחת אך הקובץ המצורף (במקרה זה החשבונית) אינו חתום בחתימה אלקטרונית כלל – כמובן שפתרון זה אינו תקין היות ולא המדיה השולחת צריכה להיות חתומה על פי חוק אלא החשבונית עצמה. כל עוד החשבונית עצמה לא נחתמה אין אנו עומדים בדרישה של מסמך ממוחשב. הסיבה שמיישמים מסוימים משתמשים בפתרון כזה היא העובדה שיישום זה זול בהרבה מיישום של חתימה על קבצים ובצורה זו הפתרון המוצע הינו זול או חינמי.

3. קבלת מסמך חתום בחתימה אלקטרונית או מאושרת, הדפסתו ותיוקו כחשבונית נייר רגילה – טעות זו הינה הטעות הנפוצה ביותר שלדעתי רוב הנישומים מבצעים ואני מניח שאחרי קריאת מסמך זה ברור לכם שמעשה זה אינו תואם את דרישות החוק. היות והדרישה מהמקבל היא לוודא שהמסמך חתום כהלכה ולשומרו כמסמך ממוחשב, על כל המשתמע מכך.

4. בדיקת תקינות החתימה האלקטרונית – על מנת שהחשבונית החתומה תוכר, יש לוודא שהחתימה האלקטרונית תקינה. את התקינות בודקים בכמה אופנים:

א. התעודה עצמה צריכה לכלול את פרטי החותם: שמו המלא, ת.ז של החותם, שם התאגיד שבשמו הוא חותם במקרה של חברה בע”מ ומספר התאגיד.
ב. במקרה של עוסק רשום – שם העוסק ות.ז שלו חייבים להיות זהים לאלו המופיעים בחשבונית. במקרה של חברה בע”מ – שם התאגיד והח.פ. בחתימה צריכים להיות זהים לתאגיד שהנפיק את החשבונית. לא ניתן להשתמש בתעודה של גורם שלישי לחתום חשבוניות שלכם.
ג. נדרש לבדוק שהתעודה שבה חתמו את המסמך הינה בתוקף.

ישנם לא מעט פתרונות באינטרנט של תוכנות לניהול ספרים והפקת חשבוניות, שמספקות את השירות של חתימת החשבוניות בחתימה מאובטחת, אשר משתמשים בתעודה אחת של חברת התוכנה לחתום את החשבוניות של כל הלקוחות שלהם וזאת על מנת להוזיל עלויות במתן השירות. צריך לקחת בחשבון שבמידה ובביקורת יתגלו חשבוניות כאלו הן לא יוכרו ע”י רשויות המס וירשמו ליקויים. אל לכם לשכוח שגם למקבל יש את האחריות שלו כך שלא יוכל לטעון שלא ידע – הוא צריך לעשות את המוטל עליו (במקרה זה, לבדוק את תקינות החתימה האלקטרונית).

עכשיו, כשהכל ברור האם כדאי לנו להשקיע במערכת לשליחת חשבוניות במייל?

בבדיקת הכדאיות הכלכלית נתעלם מהתרומה לסביבה ולהצלת יערות הגשם ונעשה ניתוח כלכלי גרידא.

עלות שליחת חשבונית בדואר מערוכת ע”י גורמים שונים בין 2 ₪ ל- 4 ₪ זה כולל את הנייר, המעטפה, הביול , ההדפסה והעבודה, כך שכול מה שנשאר לנו על מנת לבדוק את הכדאיות הכלכלית זה לכפול את כמות החשבוניות שאנו שולחים בחודש בעלות שליחת החשבוניות בדואר בתקופה שאותה אנו בוחנים ונראה אם התוצאה גדולה או קטנה מעלות המערכת.

ניקח לדוגמא את אחת המערכות שחברת פרסונל איי. די בע”מ מוכרת, מערכת לשליחת חשבוניות חתומות בחתימה אלקטרונית מאושרת בעלות חודשית של 99 ₪ כלומר שגם אם ניקח את העלות השמרנית של 2 ₪ מדובר ב- 50 חשבוניות בחודש , במחיר זה עוד מקבלים תעודה לחתימה אלקטרונית מאושרת ותוכנת חיתום מתנה .

ולסיכום

על מנת לסכם את המסמך, כשאתם באים לרכוש מערכת לשליחת חשבוניות אתם צריכים לראות כמובן מה אתם מקבלים, האם זה עומד בדרישות החוק ולאחר מכן לבחון את הנושא המסחרי. לפני שאתם מאשרים לספקים שלכם לשלוח לכם חשבונית חתומה במייל, עליכם לבדוק מה אתם הולכים לקבל והאם אתם ערוכים לכך.

שלרגע לא תחשבו שאני מנסה להניע אתכם מלהצטייד במערכות כאלו. היות ואני הן מוכר תעודות לחתימה אלקטרונית (מאובטחות ומאשרות) והן מוכר מערכות לשליחת חשבוניות חתומות במייל. אני חושב שמעבר לתרומה לאיכות הסביבה זה אחד המקרים הבודדים שבאמת השמירה על איכות הסביבה באה גם עם רווח אמיתי של חיסכון בעלויות ולא רק כקנס. אך חייבים לעשות זאת נכון.

***אין לראות בסקירה זו ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

*** הכותב, מר גדעון רצר, לשעבר מנכ”ל חברת פרסונל איי די, אשר הוסמכה ע”י משרד המשפטים לשמש כגורם מאשר להנפקת חתימות אלקטרוניות מאושרות ע”פ החוק, לצורך דיווחי מע”מ מקוון, עבודה מול ממשל זמין, הגשת מכרזים למשרד הביטחון, עבודה מול מכון התקנים ועוד.

לקוחות ממליצים
  • רציתי להודות על השירות מצויין!!!!
    בחור שעזר לנו היה מאוד אדיב ומקצועי!!!
    תודה רבה!!!

    יאנה
    נובמבר 18
  • תודה וכבוד גדול לך על העזרה

    לוי מרדכי
    מאי 2018
  • קיבלתי היום שרות תמיכה מלאון
    שרות שהרבה זמן לא קיבלתי
    היה אדיב סובלני מקצועי ולא עזב אותי עד שפתר לי את כול הבעיות
    תודה לאון

    יורם
    ינואר 2018
  • מקצועי מאוד מהיר מאוד נדיב מאוד.. תודה

    שירנה
    אוגוסט 2017
  • תודה מיוחדת לטליה שעזרה מעל ומעבר למצופה לקדם את פתרון הבעיה.
    סבלני במיוחד היה הטכנאי לאון שפתר את הבעיה.

    ניר .ב.
    מאי, 2017
  • עשיתם את זה בזריזות וביעילות, צוות אדיב. אמרתי את הדברים גם לפקידה בעמדת הקבלה.

    ראובן ק.
    מרץ,2017
  • שרות ומקצועיות שהם דוגמא ומופת

    יעקב ע.
    מרץ,2017
  • קיבלתי שרות מצויין

    אינה
    מרץ,2017
  • מאוד מרוצה מהשרות וההתנהלות, תודה.

    אמיר
    ינואר,2017
  • המנפיקה היא יוצאת מן הכלל - שרות אישי - מחבק ומפרגן - הכל עם חיוך וגישה לבבית - כן ירבו כמותה - היא נכס לחברה שלכם

    משה מ.
    ינואר,2017
  • רינה הייתה מאוד מקצועית ואדיבה וגרמה לחוויה להיות מאוד טובה ויעילה!

    אופיר
    ינואר,2017
  • אדיבות ויעילות

    אסנת
    דצמבר,2016
  • "כל התהליך היה מהיר ורציני, ורינה הייתה יעילה מקצועית ואנושית במיוחד.
    תודה רבה לך רינה על הטיפול המסור.
    יפעת ג"

    יפעת ג.
    דצמבר,2016
  • מרוצה מאוד.

    חרמון י.
    נובמבר,2016
  • המנפיקות מיקה ושי נעימות ומסבירות פנים יעילות וזריזות

    זיו מ.
    ספטמבר,2016
  • "שי הייתה ממש מקסימה, סבלנית ומקצועית"

    ניצן
    יולי,2016
  • מודה לכם על השירות, שהיה לשביעות רצוני המלאה

    רפאל מ.
    יולי,2016
  • "היחס והשרות מצד עובדי החברה ובמיוחד מנסיה ומנופר היו מעולים.
    הרבה תודות!"

    אריה ש.
    יולי,2016
  • תודה מיוחדת לטליה שעזרה מעל ומעבר למצופה לקדם את פתרון הבעיה.
    סבלני במיוחד היה הטכנאי לאון שפתר את הבעיה.

    ניר ב.
    מאי 2017
  • קיבלתי יחס מקצועי ונפלא מהבחורה שטיפלה בהנפקת הכרטיס

    אוהד
    מאי,2016
  • "שירות טוב ואדיר
    הבחור שהנפיק לי את הכרטיס מחיפה היה נחמד מאוד ומקצועי"

    מוחמד
    מאי,2016
  • "הגעתי ללא תור והתקבלתי בחיוך ורצון לעזור כדי לא ""לבזבז"" את הגעתי למקום!
    הנפיקו לי את הכרטיס במהירות ובמקצועיות רבה!"

    אליסה ב.
    מרץ,2016
  • אציין במיוחד לטובה את לאון מהצוות הטכני. הוא גילה אורך רוח, אדיבות, נעימות ומקצועיות מעולה. היה מלא התחשבות בקשיי לנוכח גילי הלא-צעיר. הוא ראוי לכל תודה ושבח.

    משה ר.
    מרץ,2016
  • הכל התבצע במהירות וביעילות

    שמחה ב.
    דצמבר, 2015
  • העובדת בשם מירי אזולאי טיפלה בבקשתנו במקצועיות מרבית ביעילות ובזריזות מדהימה, יישר כח על המצאות עובדת שכזו בחברתכם

    נחמן כ.
    יולי, 2015
  • "מהרגע שקבעתי תור עם הפקידה עד שיצאתי מהמשרד כל התהליך היה מקצועי נעים ואדיב.
    הגישה הקלה לרכבת רק הועילה לזה שאגיע ממש בקלות וללא כל עיכוב."

    אייל א.
    דצמבר, 2015
  • "אין מילים, המשיכו כך.
    אמליץ לכל חבריי."

    ערן נ.
    דצמבר, 2015
  • ההנפקה הייתה די מהירה ומקצועית

    רמי ז.
    דצמבר, 2015
  • "אתם נהדרים!!!!
    הדבר בולט הן באופן מוחלט והן יחסית ""למתחרים""
    מירי, איתה תאמתי את ההגעה, הייתה סבלנית ,אדיבה וחביבה,כך גם טליה,שקיבלה אותי במשרדיכם והציעה קפה. איתי או אליי? איתו ישבתי,וממנו קיבלתי את הכרטיס,היה מקצועי,אדיב וחביב.
    מאחל לי ולכם,שלא תתקלקלו!!!"

    עו"ד יעקב ל.
    דצמבר, 2015
  • "צוות אדיב החל משלב הקבלה ועד להנפקה. מקצועי, נעים, אדיב ושקט.
    הסבירו את התהליך בצורה שקופה,פשוטה ונעימה."

    אלעד ז.
    יולי, 2015
  • "צוות אדיב החל משלב הקבלה ועד להנפקה. מקצועי, נעים, אדיב ושקט.
    הסבירו את התהליך בצורה שקופה,פשוטה ונעימה."

    אלעד ז.
    יולי, 2015
  • תודה רבה אני מאוד מרוצה והרבה הצלחה לכם

    עו"ד אריק מ.
    יולי, 2015
  • "מיד עם פנייתי לחברה יצרו איתי קשר במייל וקשר טלפוני. במייל ובטלפון מסרו לי את כל הפרטים לצורך הנפקת הכרטיס.
    הואיל ומשרדי ממוקם בבת-ים תיאמו לי מועד להנפקה כבר ביום למחרת באזור משרדי.
    עם הגעתי, פגשתי נציגי חברה אדיבים אשר ביצעו את ההנפקה באופן מהיר, תוך מסירת מידע רלוונטי.
    כל הכבוד על השירות והיחס. (מירי, נסיה וכל הצוות) "

    שחר ט.
    יולי, 2015
  • קיבלתי מאיציק שירות מקצועי מהיר וענייני

    עו"ד מוטי ב.
    יולי, 2015
  • "כל הצוות מהכניסה בקבלה ועד להסבר וזיהוי היה שירותי מקצועי וסבלני מאוד!!
    תודעת שרות מאוד גבוהה
    תודה רבה"

    אופיר כ.
    יולי, 2015
  • קבלת פנים מעולה ויחס מהיר ויעיל

    אליאס ש.
    יוני, 2015
  • היה הליך מהיר ומוצלח, תודה

    ליאת ג.
    יוני, 2015
  • הפקידה שטיפלה בי אדיבה ומקצועית

    בנימין ש.
    יוני,2015
  • מרוצה מאוד

    אבנר א.
    מאי, 2015
  • ליאון נציג מקצועי ובקיא בפרטים ובעיקר בפתרון הבעיה, יסודי, אדיב וסובלני.

    שמחה
    מרץ, 2017
  • הנציג היה מדהים!
    עזר לי בדברים שאפילו לא קשורים לתפקיד שלו בחברה ולמה שהחברה מספקת!
    שירות מהמם!

    צחית .ל.
    מרץ, 2017
  • שבע רצון לחלוטין.... עמידה בלוח הזמנים ובעיקר מקצועיות ראויה לשבח.

    יורם .ל.
    אפריל 2017
  • שירות מצויין, גם בהנפקה וגם לאחר מכן- בהתקנה.

    אסנת
    אפריל 2017
  • ברצוני לשבח ולהלל את העובדת המקסימה בשם מילנה מרדכי
    שנתנה שירות מקצועי ואדיב עם המון המון חיוכים וספר פנים!
    כן ירבו כמותה!

    משה עין דור
    אפריל 2018
  • התקשרתי להודות על השירות הנהדר שקיבלתי מכם בסניף ירושלים, תודה רבה לכם.

    ה. פרידמן
    יוני 2018
  • תודה רבה לריטה על שירות מצוין ואישי.

    מאיה
    אוגוסט 18
צרו קשר
  • 03-7544666
  • Office@personalid.co.il
  • 03-7544667
קבל הצעת מחיר
עקבו אחרינו
site by BD
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס